m

לורם איפסום הוא כינוי לטקסט חסר משמעות לחלוטין - הנקרא לפעמים גם דמי טקסט או ג'יבריש - ומיועד להיות ממוקם בסקיצות עיצוביות - של עלונים, מגזינים, מודעות, אתרי אינטרנט וכו' - במקום הטקסט האמיתי הסופי - עד שיהיה טקסט אמיתי.

עדכונים אחרונים
עקוב אחרינו
GO UP

מסלול ימין חתירה

Price
Scroll down

מסלול ימין חתירה

per person

מסלול ימין חתירה

המסלול שיש בו הכל - מעין מדהים בהתחלה וגב ענק בסוף, סולמות ויתדות שיורדות מצוקים תלולים, עצי שיטה רחבי צל שנראים כאילו נלקחו הישר ממלך האריות ומעלה אחד תלול עם תחושה אדירה בסופו. וגב ענקי בסוף, כבר אמרנו.
המסלול מתחיל בחניון עין ירקעם בשביל מסומן בירוק. עשר דקות הליכה ונראה מימיננו את עין ירקעם. גב גדול ועמוק מאוד שמחזיק מים כל השנה, נרד אליו בשביל עם מדרגות סלע שנחצבו בתקופה הביזנטית. נעלה חזרה מהגב ונרד אל תוך אפיקו של נחל חתירה. התחנה הבאה במסלול היא מעלה פלמ``ח, או כפי שכונה בעבר ``נאקב אל יהוד``. מעלה זה נפרץ על ידי פלוגה ג' של הפלמ``ח שהגיעו מתחתית הנחל ונתקלו במצוק אדיר ללא מעבר. כיום, מותקנים סולמות נוחים לירידה.
לאחר הסולמות, נוכל לנוח בצל עצי השיטה הגדולים שבנחל, עצים גדולים ומיוחדים אלו ילוו אותנו עד למפגש נחל חתירה עם נחל ימין.
אנחנו עוזבים את נחל חתירה ומתחילים לעלות בנחל ימין. לאחר כ700 מ' מתחיל עליה אל ראש מעלה ימין. לאחר שיטפונות, אפשר להמשיך בתוך נחל ימין אל עבר שני גבים גדולים מתחת למפל נחל ימין. העליה נמשכת כ40 דקות ובסופה נוף מרהיב ותופעה ייחודית של סדקים צרים הפעורים אל תוך האדמה. לאחר מנוחה קלה, נמשיך אל עבר התחנה הבאה – גבי ימין. בדרך נחלוף על פני דיונות חול יפות. חולות אלו זרמו עם נהרות עצומים מעבר הירדן, בימים שבהם הבקע הגדול של ים המלח עוד לא נוצר. בגבי ימין יש 2 גבים עמוקים הנמצאים ממש בתוך הסלע. נתרענן בהם ונמשיך בדרכנו אל הרכבים, הליכה של עוד כ20 דקות. ובונוס קטן לסיום – בחודש אוקטובר יש בנחל ימין פריחה מרשימה של חבצלת הנגב – מין יפהפה וייחודי לאזור זה.
מאיפה מתחילים? מחניון עין ירקעם
איפה מסיימים? חניון מישור ימין
מסלול מעגלי? לא, המסלול דורש הקפצת רכבים
כמה זמן? יום טיול, כ-7 שעות
כמה הולכים? 9 ק``מ
מתי לבוא? סתיו,חורף, אביב. לעין ירקעם או לגב ימין אפשר להגיע כל השנה