m

לורם איפסום הוא כינוי לטקסט חסר משמעות לחלוטין - הנקרא לפעמים גם דמי טקסט או ג'יבריש - ומיועד להיות ממוקם בסקיצות עיצוביות - של עלונים, מגזינים, מודעות, אתרי אינטרנט וכו' - במקום הטקסט האמיתי הסופי - עד שיהיה טקסט אמיתי.

עדכונים אחרונים
עקוב אחרינו
GO UP

הסנפיר הקטן והסנפיר הגדול

Price
Scroll down

הסנפיר הקטן והסנפיר הגדול

per person

הסנפיר הקטן והסנפיר הגדול

כולם יודעים שאם רוצים באמת ליהנות מתצפית, צריך קצת לטפס ואולי גם טיפה להזיע בשבילה. המסלול של הסנפיר מציע בדיוק את זה. טיפוס קצר וקצת אתגרי עם מספר יתדות שמביא אתכם לתצפית עוצרת נשימה מקצה המכתש הגדול. מתאים לתצפית זריחה, טיול אחר הצהרים או סתם למי שרוצה לנצל שעתיים - שלוש למסלול מיוחד. הסנפיר הקטן מאפשר מסלול מעגלי ואילו הסנפיר הגדול הוא קצת יותר ארוך ודורש הקפצת רכבים.
נתחיל את המסלול מחניון החולות הצבעוניים. נחצה את הכביש ונתקדם עם מסלול בסימון שבילים שחור, השביל מתקדם כשלצידנו סלעים הבנויים מאבני חול יפות וצבעוניות לאחר כ 500 מטר של הליכה, את מקומם של אבני החול מחליפים סלעים קשים יותר ואנחנו מתחילים בטיפוס. העליה מעט תלולה, אבל קצרה, רגע לפני הסיום יש כמה יתדות כדי להוסיף אתגר ועניין וזהו, אנחנו למעלה.
מכאן צריך לבחור, המסלול של הסנפיר הקטן יורד חזרה למטה בשביל מסומן ירוק, ירידה נוחה יחסית בתוך ערוץ נחל תביא אותנו לאחר כ600 מ' אל הכביש. נחצה את הכביש נרד אל הנחל הקטן שעובר לאורך הכביש. נפנה שמאלה ונעלה בנחל חזרה עד לרכב.
לממשיכים אל הסנפיר הגדול – מהתצפית על המכתש נמשיך בשביל מסומן באדום. השביל ממשיך לטפס אל עבר השיא של הרכס, עד לנקודת תצפית נוספת בה נפתח גם הנוף לכיוון מזרח, הרחק עד לקו האופק. נרד בזהירות מהתצפית, הירידה מעט תלולה אבל לא מאוד ארוכה. בסוף הירידה השביל עובר דרך מעבר מתחת לפסי הרכבת, שימו לב שאתם לא מפספסים אותו. נחצה את הרכבת ונגיע עד לחניון עין ירקעם. עין ירקעם הוא אולי הגב הכי יציב ועם הכי הרבה מים בכל הר הנגב כולו ואם כבר הגעתם לכאן – אתם חייבים להמשיך אליו. יאללה, 10 דקות ואתם במים 🙂
אל הרכב חוזרים או בטרמפ או בהליכה זהירה ומהירה לצד הכביש, זה לא כל כך נורא, עוד 2.5 קילומטר. מאיפה מתחילים? חניון החולות הצבעונים
איפה מסיימים? הסנפיר הקטן- בחניון החולות הצבעוניים. הסנפיר גדול- בחניון עין ירקעם.
מסלול מעגלי? הסנפיר הקטן- כן! מושלם. הסנפיר הגדול- לא, צריך הקפת רכבים או לחזור ברגל לצד הכביש כ-2.5 ק``מ
כמה זמן? הסנפיר הקטן- שעה שעתיים. הסנפיר הגדול- כ-3-4 ק``מ
כמה הולכים? הסנפיר הקטן- 2 ק``מ. הסנפיר הגדול- 3.5 ק``מ
מתי לבוא? חורף, סתיו, אביב. הסנפיר הקטן מתאים גם לטיול זריחה או לקראת שקיעה גם בקיץ.