m

לורם איפסום הוא כינוי לטקסט חסר משמעות לחלוטין - הנקרא לפעמים גם דמי טקסט או ג'יבריש - ומיועד להיות ממוקם בסקיצות עיצוביות - של עלונים, מגזינים, מודעות, אתרי אינטרנט וכו' - במקום הטקסט האמיתי הסופי - עד שיהיה טקסט אמיתי.

עדכונים אחרונים
עקוב אחרינו
GO UP

מנחל ימין למעלה פלמ"ח ועין ירקעם

Price
Scroll down

מנחל ימין למעלה פלמ"ח ועין ירקעם

per person

מנחל ימין למעלה פלמ``ח ועין ירקעם

מסלול למיטיבי לכת:
המסלול הוא לא מעגלי, ולכן חונים רכב אחד בתחילת המסלול ב``חניון נחל ימין`` ורכב אחד בסופו ב``חניון ``עין ירקעם``. מתחילים בצעידה לאורך השביל הירוק ולאחר כ-1.5 ק``מ נגיע לבריכות היפהפיות של גב ימין. אפשר לשחות במקום או רק לשכשך רגליים. ה``עצלנים`` יכולים להסתפק בהליכה עד כאן ולחזור באותה הדרך לרכב. מיטיבי הלכת ימשיכו הלאה ומהר מאוד תגיעו לדיונה ענקית שאפשר לטפס, להתגלגל ולשחק בה. בהמשך המסלול תצפית מרהיבה על נחל חתירה, נחל קניוני ועמוק שמנקז את מכתש ירוחם ומתחתר דרך השכבות הגיאולוגיות המרכיבות את הנגב. כאן נתחבר לשביל ישראל ונרד את הירידה הארוכה של ``מעלה ימין``.
בתחתית הירידה עץ שיטה גדול שניתן לשבת בצילו ולנוח לקראת המשך ההליכה. משם ממשיכים בנחל חתירה כשני ק``מ עד שמגיעים לתחתית של ``מעלה פלמ``ח``, מעלה שהפלמ``ח פרץ בסיוריו בנגב בשנות ה-40. המעלה עוקף מפל מרשים בגובה 60 מ' שאפילו היעלים לא עוברים. בעבר המעלה היה נחשב אחד המורכבים בנגב, אבל היום לאחר שהציבו במקום סולם ויתדות, הוא יפהפה, לא ארוך ואטרקטיבי. (לא מומלץ לבעלי פחד גבהים).
מראש מעלה פלמ``ח נמשיך עוד כקילומטר וחצי ל``עין ירקעם``, מעין שכבה וסדרת גבים שמלאים במים טריים וטובים כמעט כל השנה. לאחר טבילה במקום נמשיך עוד כמה מאות מטרים ונסיים את המסלול בחניון עין ירקעם. -סה``כ אורך המסלול כ-12 קילומטר ואורכו כ-5 שעות.
-המסלול מתאים למיטיבי לכת.
-חובה להצטייד ב-3 ליטר מים לאדם לפחות, כובע, קרם הגנה וקצת אוכל לדרך.