m

לורם איפסום הוא כינוי לטקסט חסר משמעות לחלוטין - הנקרא לפעמים גם דמי טקסט או ג'יבריש - ומיועד להיות ממוקם בסקיצות עיצוביות - של עלונים, מגזינים, מודעות, אתרי אינטרנט וכו' - במקום הטקסט האמיתי הסופי - עד שיהיה טקסט אמיתי.

עדכונים אחרונים
עקוב אחרינו
GO UP

שביל החלמוניות

Price
Scroll down

שביל החלמוניות

per person

שביל החלמוניות

המסלול יוצא מקצה חניית העפר, בשביל מסומן כחול. נלך בדרך רחבה וטובה כ 700 מטר ונגיע לפיצול שבילים כחול שחור.
אנחנו ממשיכים עם השביל הכחול שנכנס אל תוך ערוץ החלמוניות. לאט לאט, הדרך נהיית צרה יותר והנחל מתחיל להיות יותר סלעי ומצוקי. לאחר 700 מטר של הליכה בערוץ הנחל נגיע לנקודה בה הנחל נהיה כמעט קניוני. זה בדיוק הזמן להרים את העיניים ולחפש את כתמי החלמוניות בין הסלעים. החלמוניות פורחות בין סדקי הסלע על משטחים סלעיים שעוזרים לחלמונית לאסוף את מעט הגשם שיש במדבר. ולכן בדרך כלל לא נראה אותה ממש על השביל וכדאי לטפס קצת (בזהירות!) ולחפש את המקבצים היפים טיפה מעלינו.
בנקודה הזאת אפשר להסתובב ולחזור אל הרכב באותה הדרך, או להמשיך במסלול המעגלי.
אם בחרתם להמשיך, נלך עם השביל בתוך הנחל 1.2 ק``מ, השביל עולה יחסית במתינות עד שהוא מגיע לקצה הנחל ומטפס עד לראש גבעה עגולה ויפה. הגבעה הזו היא הנקודה כמעט הכי גבוהה ברכס וממנה נשקף נוף פתוח אל עבר ירוחם כל הסביבה. מכאן נמשיך בשביל שצועד על גבי הרכס. נמשיך איתו כ1.2 ק``מ ונגיע לצומת שבילים כחול ושחור. נבחר בשביל השחור ונעזוב את השביל הכחול שממשיך מכאן לסכר אגם ירוחם (אופציה טובה לפעם הבאה ) . נרד עם השביל השחור כ 600 מ' עד שהשביל יורד לתוך ואדי קטן בו נפגוש שוב מקבץ של פרחי חלמונית. 200 מ' נוספים וחזרנו אל פיצול השבילים כחול - שחור שפגשנו כבר בתחילת המסלול.
מכאן, נמשיך חזרה בשביל הכחול בדרך המוכרת עד לרכב.
השמורה נמצאת בתחומי שטח אש צבאי ולכן חובה לתאם את הביקור מראש עם צה``ל בטלפון 08-9902926/7 מאיפה מתחילים? חניון החלמוניות ירוחם
איפה מסיימים? באותו מקום שהתחלנו, מסלול מעגלי
מסלול מעגלי? כן
כמה זמן? 3-4 שעות למסלול המעגלי ושעה להלוך חזור.
כמה הולכים? 5.7 ק``מ למסלול המעגלי, 2.8 ק``מ לראות פריחה ולחזור
מתי לבוא? באוקטובר – נובמבר יש פריחה, אפשר לבוא כל הסתיו, חורף, אביב.